Automatisatie

HOE WERKT HET JUIST?

  1. Je hebt één centrale Excel (ev. uit je PIM-systeem) met alle informatie voor de catalogus. De data, de namen van de afbeeldingen, iconen, prijzen, ….

  2. Ik ontwerp een template voor hoe één productkader eruitziet. Deze plaatsen we bijvoorbeeld zes keer op een pagina.

  3.  Zodra de template is goedgekeurd, verbinden we de data met de template. Zo weet EasyCatalog dat alle info uit deze kolom op deze plaats moet komen.

  4. De data wordt in je opmaak opgeladen en elk product uit je Excel wordt geplaatst met de juiste data, iconen en afbeelding. Ook de hoofdstuktitels worden automatisch toegevoegd.

  5. Wil je een aanpassing aan de inhoud? Pas de Excel aan en de data wordt bijgewerkt in de opmaak.
4 stappen om een catalogus te maken met EasyCatalog
catalogus van chocolade gemaakt met EasyCatalog

Verdere verloop

In een mum van tijd heb je een aantrekkelijke catalogus met de meest recente productinformatie. Het systeem neemt niet alleen tekst over, maar ook tabellen, grafieken, tekeningen, iconen en foto’s, en plaatst deze automatisch op de juiste plek in je brochure
De eerste keer is het een investering om alles goed te zetten. Je moet een template maken, de excel optimaliseren en de verbinding leggen met EasyCatalog.
Vanaf de tweede versie van je catalogus merk je het grote voordeel van deze automatisatie. Je hebt maar 1/4de van je tijd nog nodig om een nieuwe catalogus te maken. 
Jij voert simpelweg een update van je database uit en ik koppel deze tabel opnieuw aan de opmaak. Alles wordt moeiteloos aangepast met de actuele productinformatie.

Ondersteuning

Als expert in automatisatie sta ik klaar om jouw grafisch vormgever of ontwerpteam te ondersteunen bij de overstap naar automatisatie. Jij bepaalt welke stappen je wilt zetten: van het organiseren en invoeren van data tot het creëren van de template, het koppelen van de data aan de template, het bijwerken van informatie, tot het ontwikkelen van een gedetailleerd stappenplan en draaiboek voor het automatisatieproces. 
Heb je een uitgebreide catalogus die regelmatig moet worden aangepast? Kies dan voor automatisatie en bespaar tot 50% op tijd en kosten. Met mijn expertise en begeleiding zorg ik ervoor dat het proces soepel verloopt, zodat jij je kunt focussen op andere belangrijke aspecten van je bedrijf.

enkele voorbeelden

Wat anderen zeggen

prijzen

Ik hou van open en eerlijke communicatie dus ook zo voor mijn prijzen. Je kan kiezen om in regie te werken. 
  1. Je betaald 70 euro (excl. BTW) per uur voor alle ontwerp, opmaak, DTP, … 
  2. Voor alles met automatisatie via EasyCatalog betaal je 80 euro (excl. BTW) per uur.
  3. Ontvang je liever een offerte? Dat kan zeker ook. Klik op roze button hieronder om online een offerte aan te vragen.
Wil je nog meer uitleg over hoe ik werk? Boek een kennismakingsgesprek via de blauwe button.