Automatisatie

HOE WERKT HET JUIST?

  1. Je hebt 1 centrale Excel (uit je PIM-systeem getrokken) met alle info in voor de catalogus. De data, de naam van de afbeeldingen, iconen, prijzen, ….
  2. Ik maak een template van hoe 1 productkader eruit zal zien. Die plaatsen we bijvoorbeeld 6 keer op een pagina.
  3. Als de template goedgekeurd is verbinden we de data met de template. Zo weet EC dat alle info uit deze kolom op deze plaats moet komen.
  4. De data loopt in je opmaak en ieder product uit je Excel wordt geplaatst met de juist data, iconen en afbeelding. Ook de hoofdstuktitels komen automatisch mee.
  5. Wil je een aanpassing aan de inhoud? Je past de Excel aan en de data wordt geüpdate in de opmaak.

Verdere verloop

In een mum van tijd heb je een aantrekkelijke catalogus met de meest recente productinformatie. Het systeem neemt niet alleen tekst over, maar ook tabellen, grafieken, tekeningen, iconen en foto’s, en plaatst deze automatisch op de juiste plek in je brochure
De eerste keer is het een investering om alles goed te zetten. Je moet een template maken, de excel optimaliseren en de verbinding leggen met EasyCatalog.
Vanaf de tweede versie van je catalogus merk je het grote voordeel van deze automatisatie. Je hebt maar 1/4de van je tijd nog nodig om een nieuwe catalogus te maken. 
Jij voert simpelweg een update van je database uit en ik koppel deze tabel opnieuw aan de opmaak. Alles wordt moeiteloos aangepast met de actuele productinformatie.

Ondersteuning

Als expert in automatisatie sta ik klaar om jouw grafisch vormgever of ontwerpteam te ondersteunen bij de overstap naar automatisatie. Jij bepaalt welke stappen je wilt zetten: van het organiseren en invoeren van data tot het creëren van de template, het koppelen van de data aan de template, het bijwerken van informatie, tot het ontwikkelen van een gedetailleerd stappenplan en draaiboek voor het automatisatieproces. 
Heb je een uitgebreide catalogus die regelmatig moet worden aangepast? Kies dan voor automatisatie en bespaar tot 50% op tijd en kosten. Met mijn expertise en begeleiding zorg ik ervoor dat het proces soepel verloopt, zodat jij je kunt focussen op andere belangrijke aspecten van je bedrijf.

enkele voorbeelden

Wat anderen zeggen

Jan Claeyssens
Jan Claeyssens
Het samenwerken met Liesbeth van Atelier Verso was voor mij een zeer aangename ervaring. Met uitgebreide expertise werd onze brochure ontwikkeld tot het niveau van excellentie dat we voor ogen hadden. Absolute aanrader!
Leen Meganck
Leen Meganck
Ik werkte vanuit het agentschap Onroerend Erfgoed samen met Atelier Verso voor de lay-out van een publicatie. De communicatie verliep snel en helder. Ik ben erg tevreden over het eindresultaat dat binnen onze huisstijl zeer aantrekkelijk en creatief werd uitgewerkt.
Charlotte Pyck
Charlotte Pyck
Als ik de samenwerking met Liesbeth in 3 woorden mag omschrijven dan is dat professioneel, flexibel en vakkundig. Ik kwam bij haar met de vraag om een informatieve, maar tegelijk inspirerende folder te maken. Het resultaat is met groot enthousiasme ontvangen! Intussen werken we toe naar het eindresultaat van een tweede folder met een totaal andere look en feel. Na een goed gesprek kan ik zeggen dat Liesbeth de gewenste stijl snel aanvoelde. Het eindresultaat ziet er opnieuw veelbelovend uit. Als je als klant op zoek bent naar een no-nonsense en resultaatgerichte aanpak, dan ben je bij Atelier Verso aan het juiste adres.
Bert Van Haute
Bert Van Haute
Zeer vlotte samenwerking!
Sandra Van Hauwaert
Sandra Van Hauwaert
Heb al meermaals samengewerkt met Liesbeth, altijd tot mijn grote tevredenheid. Met Liesbeth weet je gewoon dat het altijd in orde gaat zijn. Ik kom dan ook telkens bij haar terug, wanneer ik een graphic design nodig heb.
Emma Van den Kieboom
Emma Van den Kieboom
We hadden hulp nodig voor de grafische uitwerking van een brochure. Liesbeth heeft ons daarbij zeer goed geholpen! De samenwerking verliep steeds vlot en efficient! Alles werd ook steeds snel afgewerkt. Bedankt Liesbeth!
Leen Cochez
Leen Cochez
Ze heeft echt haar uiterste best gedaan om mijn folder zo mooi mogelijk te maken zoals ik het in mijn gedachten had. Bedankt!
Eva Hugaerts
Eva Hugaerts
Liesbeth heeft ons supergoed geholpen tijdens het verlof van een vaste vormgever. Het gemak waarmee zij direct inpikt in een project en begrijpt waar de klant naartoe wil was een enorme geruststelling. Dankzij Liesbeth haar expertise en flexibiliteit hebben we de verschillende projecten op tijd tot een mooi eindresultaat gebracht. Wij raden Liesbeth absoluut aan!
Karine De Hondt
Karine De Hondt
Het is fijn samenwerken met Liesbeth. Liesbeth is klant bij mij eigenlijk, ik twijfel er niet aan dat zij ook zo werkt met haar eigen klanten. Ze volgt haar boekhouding zeer goed op. Als ik enkele vragen heb, volgt er snel antwoord. Leuk om te zien dat er mensen zijn die graag duidelijkheid hebben en nauwkeurig werken!
Annelies Van Keymeulen
Annelies Van Keymeulen
Bedankt voor de fijne samenwerking!