Je catalogus of brochure automatiseren?

Je catalogus of brochure automatiseren

EasyCatalog is een plug-in in InDesign en stelt de gebruiker in staat om snel en efficient documenten op te maken, correcties uit te voeren en tekst, illustraties, tabellen en afbeeldingen foutloos te verwerken.

 

Een catalogus maken in 4 stappen

Stap 1 Database
Die database hoeft niet ingewikkeld te zijn. Een Excel-bestand is al zeker goed, maar je kan ook rechtsreeks verbinding maken met je PIM server. Je excel bouw je op met voor ieder onderdeel een kolom met alle informatie.
Stap 2 Template
Maak een template van 1 product. Wil je er 1,2, 4 of 6 op een pagina? Je plaatst alle elementen die je product nodig heeft. Een titel, een foto, afmetingen, prijzen en alle eigenschappen die je wil.
Stap 3 Paginate
Koppel je template aan EasyCatalog en laat je data inlopen in de opmaak. EasyCatalog plaats alle data uit iedere specifieke cel op de juiste plaats en zo kan je van 5 tot 500 pagina’s laten inlopen.
Stap 4 Update
Je opmaak blijft altijd verbonden aan je data. wil je correcties uitvoeren af na een jaar een update doen? Update je excel en verbind die opnieuw met je opmaak en alles wordt automatisch aangepast. super handig toch?
Geen copy and paste meer, niet gaan zoeken welke foto moet nu bij welk product, geen 20 correctierondes meer om alles na te lezen. Staat het correct in je database, dan staat het correct in je opmaak. Je wint er veel tijd mee en dus kost het je ook minder
Als dit nog vragen oproept, aarzel dan niet om een mailtje te sturen naar info@atelier-verso.be