Wat is EasyCatalog?

Wat is EasyCatalog en voor wat gebruik je het?

EasyCatalog legt de link tussen je database en InDesign om het publiceren van informatie te versnellen en te automatiseren. EasyCatalog is een plug-in in InDesign en stelt de gebruiker in staat om snel en efficient documenten op te maken, correcties uit te voeren en tekst, illustraties, tabellen en afbeeldingen foutloos te verwerken.

Hoe werkt het

Data importeren

Informatie opgeslagen in een .xlsx, .csv of .txt-indeling kunnen geïmporteerd worden. Als je tijd en geld in de ontwikkeling van een database hebt geïnvesteerd, waarom deze dan niet 100% gebruiken om je gedrukte catalogus te optimaliseren en te vervolledigen?

Met EasyCatalog vermijd je het knippen en plakken die enorm veel tijd in beslag neemt. Met Easycatalog kan je je gegevens rechtstreeks importeren in je documenten (catalogi, jaarverslagen, brochures, ..). Zo komen er budgetten vrij voor écht creatief werk dat je bedrijf ten goede kan komen!

Bewerken en opmaken van de database

De gegevens die aanwezig zijn in je database kunnen via EasyCatalog geplaatst worden in een InDesign-document, door het creëren van een koppeling tussen de bron en het document.

Document linken

Koppel je gegevens aan je Indesign document. Zowel teksten als foto’s kunnen met één klik op de knop worden geïmporteerd. Door het creëren van een link tussen je database en je document kan je ervoor zorgen dat je document steeds de meest recente informatie bevat.

Een correctie in het InDesign-document wordt bewaard in de database (het bronbestand), zodat u de wijziging maar één keer dient door te voeren en de fout niet herhaald kan worden bij een volgende opmaak.

Dynamische bibliotheken en templates

Behoud de huidige lay-out van je cataloog, brochure,… en laat hem omzetten in een EasyCatalog template!

Foutcontrole

De inhoud van je document wordt nauwkeurig geverifieerd, dit zorgt ervoor dat de inhoud overeenstemt met de gegevensbron. Je kan in één oogopslag zien of de gegevens precies hetzelfde zijn als in de gegevensbron. Door deze functie bespaar je tijd (en dus kosten) om het document te proeflezen en vermijd je fouten.

VOORDELEN

Altijd up-to-date

Je catalogus of brochure op papier of pdf zijn steeds up-to-date met de meest recente gegevens in je database.

Verhoogde productiviteit

Niet enkel catalogi kunnen aangepast worden, ook brochures, prijslijsten en overzichten kunnen zonder probleem gegenereerd worden.

Fouten beperken

EasyCatalog checkt of de informatie op de documenten overeenstemt met de gegevens in de database.

Werkt met bestaande data

De gegevensbron kan een eenvoudig bestand zijn maar ook, via een optionele module, een ODBC-database of XML-bestand.

Wil je eens kijken wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem gerust vrijblijvend contact op met Atelier Verso.

Tot snel

Liesbeth